Wspólnoty mieszkaniowe

Wspólnoty mieszkaniowe

Obsługa finansowa

Prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami ewidencji księgowej w licencjonowanym programie finansowo–księgowym Welles.

  • Prowadzenie ewidencji pozaksięgowej.
  • Prowadzenie indywidualnych rozliczeń z właścicielami lokali z tytułu kosztów zarządu nieruchomości wspólnej oraz kosztów mediów dostarczanych do lokali.
  • Pobieranie i rozliczanie zobowiązań poszczególnych użytkowników lokali – każdy z właścicieli ma możliwość samodzielnej kontroli naliczonych opłat oraz dokonywanych wpłat poprzez dostęp do internetowej kartoteki właściciela.
  • Przygotowywanie zawiadomień o opłatach eksploatacyjnych, uzgodnień sald.
  • Przygotowywanie, wdrażanie, nadzór nad rocznymi i wieloletnimi planami gospodarczymi zarządzania nieruchomością.
  • Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wraz z informacją o kosztach zarządu nieruchomości oraz rozliczenie zaliczek przeznaczonych na ich pokrycie.
  • Prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz ZUS.
  • Składanie Zleceniodawcy zestawienia wpływów oraz wydatków związanych z wykonywaniem usług wynikających z umowy wraz z dokładnym określeniem przeznaczenia środków na poszczególne usługi.

Obsługa formalno-organizacyjna

  • Rejestracja Wspólnoty w Urzędzie Skarbowym oraz GUS.
  • Założenie rachunku bankowego.
  • Przygotowanie uchwał Wspólnoty.
  • Organizowanie rocznego zebrania Wspólnoty oraz zebrań nadzwyczajnych.
  • Przejęcie nieruchomości od poprzedniego Zarządcy / Administratora lub bezpośrednio od Developera oddającego budynek do użytkowania:
    • przejęcie dokumentacji technicznej, administracyjnej, prawnej, finansowo-księgowej oraz weryfikacja kompletności tej dokumentacji,
    • analiza stanu finansowego przejmowanej nieruchomości,
    • przejęcie wszelkich kluczy oraz nośników dostępu elektronicznego,
    • sporządzenie protokołu z przejęcia nieruchomości ze wskazaniem technicznego stanu faktycznego nieruchomości.

Obsługa prawna

  • Analiza i opiniowanie dokumentów.
  • Przygotowywanie treści umów, opracowywanie treści uchwał, statutów, regulaminów.
  • Czynności zmierzające do uregulowania stanów prawnych.
  • Windykacja należności.

 

Windykacja

  • Przygotowywanie wezwań do zapłaty (wezwanie pierwsze, wezwanie drugie, wezwanie przedsądowe).
  • Telefoniczne i osobiste wyjaśnianie stanu płatności.
  • Naliczanie odsetek od zadłużenia.

Obsługa techniczna

  • Bieżące prowadzenie książki obiektu budowlanego i dokumentacji technicznej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego.
  • Zlecanie i nadzorowanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów budowlanych nieruchomości, instalacji i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne.
  • Planowanie, organizacja i nadzór nad realizacją bieżących napraw, konserwacji, modernizacji i remontów.
  • Nadzór nad stanem technicznym nieruchomości i urządzeń infrastruktury.

Obsługa administracyjna

  • Zawieranie umów dotyczących eksploatacji nieruchomości, dostawę mediów.
  • Prowadzenie i aktualizacja dokumentacji dotyczącej części nieruchomości wspólnej.
  • Prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali, właścicieli lokali.
  • Zapewnienie dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości.
  • Nadzór nad realizacją umów z firmami wykonującymi usługi na rzecz Wspólnoty.
  • Nadzór nad utrzymaniem należytego stanu porządku i czystości.
  • Nadzór nad realizacją uchwał podjętych przez Wspólnotę.
  • Prowadzenie odczytów i zapisów stanów liczników zużycia mediów.
  • Nadzór i organizacja legalizacji urządzeń pomiarowych.
  • Przygotowywanie umów z najemcami części nieruchomości wspólnej.
  • Przygotowywanie specyfikacji i kosztorysów robót oraz procedur przetargowych.
  • Bieżąca weryfikacja świadczonych usług w porównaniu z dostępnymi na rynku, pod kątem zakresu oraz kosztów, negocjowanie cen i warunków w zakresie usług związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej.
  • Zapewnienie ubezpieczenia nieruchomości.
  • Poszukiwanie dodatkowych źródeł przychodów.
  • Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dla właścicieli lokali.
  • Prowadzenie korespondencji w imieniu i na rzecz Wspólnoty.
  • Przygotowywanie, zwoływanie i organizowanie zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.